عراقچی در کمیسیون امنیت ملی؛ خواهان جنگ نیستیم، اما از جنگ فرار نمی‌کنیم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وزیر خارجه در جلسه امروز ششم آبان این کمیسیون بیان کرد که اسرائیل به دنبال توسعه جنگ است و ما به هر حمله‌ای متناسب با آن پاسخ می‌دهیم.

به گزارش مشرق، ابراهیم رضایی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با حضور آقای عراقچی وزیر امور خارجه برگزار شد.

وی توضیح داد: در این جلسه آقای عراقچی گزارشی از آخرین وضعیت تحولات منطقه از مقاومت و شرارت‌های صهیونیست‌ها و نیز سفرشان به برخی کشورهای منطقه ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: آقای عراقچی بیان کرد که رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق ۲ ضربه شدیدی خورد و ۹۰ درصد موشک‌ها به هدف خورد، اما صهیونیست‌ها اخبار آن را سانسور کردند.

وی افزود: وزیر خارجه بیان کرد که تلاش شده با هماهنگی میان میدان و دیپلماسی با شرارت‌های صهیونیست‌ها مقابله و مبارزه شود و هدف سفرهای منطقه‌ای ایجاد بازدارندگی سیاسی بود. ایشان اشاره‌ای به وضعیت مقاومت داشت و گفت که روحیه رزمندگان مقاومت خوب است، مقاومت ضرباتی خورده اما در حال بازسازی است. حزب‌الله پایگاه مردمی دارد و از بین رفتنی نیست.

رضایی اضافه کرد: وزیر خارجه همچنین بیان کرد که رژیم صهیونیستی به دنبال توسعه جنگ است و ما به هر حمله‌ای متناسب با آن پاسخ می‌دهیم، خواهان جنگ نیستیم اما از جنگ فرار نمی‌کنیم و برای هر جنگی آماده هستیم. ایشان اشاره‌ای به محکومیت حمله اخیر رژیم صهیونیستی به کشورمان داشتند و گفت که حق ما برای پاسخ به رژیم صهیونیستی محفوظ است و در زمان مقتضی پاسخ خواهیم داد.

وی افزود: همچنین وزیر خارجه ضمن ارائه گزارشی از سفر اخیرش به همراه رئیس جمهور به اجلاس بریکس در روسیه گفت که یکی از تصمیمات بسیار درست دولت شهید رئیسی و وزارت خارجه در دوران شهید امیر عبداللهیان، عضویت ایران در بریکس بود؛ در اجلاس اخیر بریکس تصمیم گرفته شد که عضو جدید وارد نشود بلکه کشورهای متقاضی به عنوان شریک پذیرفته شوند. آرمان و هدف بریکس مخالفت با انحصار غرب و آمریکا و مقابله با یک جانبه گرایی و نیز تاکید بر چند جانبه‌گرایی و مشارکت جهانی و اصلاح نظامات جهانی است. بانک بریکس راه‌اندازی خواهد شد و بحث پول واحد بریکس هم مطرحه است.

به گفته رضایی، اعضای کمیسیون امنیت ملی در این جلسه بر لزوم داشتن دیپلماسی فعال در مقابل آمریکا و غرب، مطالبه آزادی آقای نوری زندانی در عراق، لزوم عکس‌العمل در مقابل شرارت اخیر رژیم صهیونیستی، خروج پرونده جزایر سه گانه ایرانی از وزارت امور خارجه و دادن پرونده آن به وزارت کشور، فعال شدن دستگاه دیپلماسی برای تامین امنیت شرق کشور، رسیدگی به وضعیت جزایر سه گانه ایرانی و مسکونی سازی آن‌ها و کمک دیپلماسی برای تامین امنیت مرزها تاکید کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    3 0
    اسرائیل خواهان گسترش جنگ است پس باید باهاش جنگید.به لبنان حمله کرده خودش گسترش جنگه.گسترش جنگ فقط حمله به ایران محسوب نمیشه.
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    0 0
    یعنی چی دنبال جنگ نیستیم ؟پنج تا دلاور ارتشی تا الان دادیم
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    0 0
    اگر پاسخ اسرائیل را ندید اسرائیل برای حمله های بعدی هم دیگه واهمه ای نخواهد داشت.
  • محمد IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    2 0
    دشمن داره میزنه و می کشه و می جنگه بعد شما می گی خواهان جنگ نیستیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس